Trainica relație Youtuber – Clickbait

Da, știu! Publicitatea negativă este și ea un soi de publicitate.
Prețioasele care se filmează scoțând chestii din geantă sau din dulap și încarcă filmulețele pe Youtube sub titluri precum „Ce am în geantă?” sau „Ce am în dulap?” m-au scos din minți puțin, dar am zis să nu comentez; fiecare trebuie să încerce să scoată bani din ceva. Nu-s multe de zis și nici prea multă atenție nu e de acordat.
Totuși adresez și eu o întrebare: Cui îi pasă ce ai tu în poșetă sau în șifonier?!
O stare de bine piere imediat când vezi așa ceva și nu cred că ți-ar trebui „prea multă școală” pentru a-ți da seama că, este greșit. Total greșit!

Parcă nu mă deranjează atât de mult faptul că nu știe să vorbească. Limba română e grea dom’le, iar ea e plecată în Anglia de atâta amar de vreme. 
Parcă nu mă deranjează nici faptul că există asemenea clipuri, cât mă deranjează felul în care tipa se prezintă.
Am urmărit doar primele două minute și am tras linie:

    1. Mă mir cum de nu a făcut acel tutorial de make up mai întâi.
      Doar nu era să apară în fața camerei oricum, ci gătită (cât să pară că așa se trezește ea). Și, doar nu povestea o traumatizantă experiență pe care a trăit-o, fără ca părul să aibă acel aspect messy -dar un messy aranjat- și fără ca pomeții să fie plini de highlighter.
    2. Ea nu vrea să pară victimă, doar vrea să ne spună că în viață, există „bărbați care au probleme la căpuț”. 

Aici am dat close tab.
Numește-mă „de modă veche” dar, de când, să îți expui pe Youtube cele mai intime și delicate probleme ar putea să te ajute să treci peste ele?
Măi Cristinuca, dar de ce aproape toate titlurile clipurilor tale includ termeni din câmpul semantic al unui anumit tip de femeie? Aoleu, mai zici și că ți-au publicat pozele goală?

Mda. Clickbait, știu!
Dar, ar trebui să fim mai buni de atât! Dacă într-adevăr voiai să transmiți un mesaj pentru ca puștoaicele să nu creadă că tot ce zboară, se mănâncă și că în mediul online sunt tot felul de pericole, trebuia să o faci altfel. Cu un discurs mișcător, care să prindă. Un discurs lipsit de artificialitate.
Trebuia, dar nu poți. Nu aceasta îți este ținta.

Aceștia sunt oameni care ar transforma orice întâmplare (chiar și una nefericită sau intimă) în subiect de lansat în social media. Iar haștag-urile alăturate fiecărei postări sunt cireașa de pe tort.
Doar că, atunci când transformi un lucru sacru în ceva acru, nu ar trebui să te miri dacă un om indolent intră vreodată cu bocancii în sufletul tău.

You May Also Like

2 Comments

    1. Let’s hope so!
      Știi faza aceea:
      Youtuber: Mi-ai adus cola normală, voiam fără zahăr!
      Chelnerul: Scuze, rezolv acum..
      Youtuber: Am fost otrăvită. Storytime | Not Clickbait
      Și acesta e un exemplu blând..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.