Blogging-ul s-a schimbat semnificativ de-a lungul anilor și mă tot întreb dacă se mai merită oare să ai un blog în prezent?
În urmă cu zece ani puteai să-ți creezi blogul, să-ți spui propriile poveștile, idei, aventuri, practic, orice ai fi vrut să împărtășești. Ideea de blog însemna ceva nou, original, aproape extraordinar, aș spune. Dacă scriai bine și aveai un stil șarmant până și simpatia oamenilor o câștigai cu ușurință și îi transformai în cititori fideli.
Concurența era mai puțină, traficul către site mai ușor de obținut; câteva reclame și linkuri afiliate pe ici, pe colo și nu mai era nevoie de alte strategii pentru a obține un venit sigur.
Sigur că asta a fost „pe vremuri”. Creșterea rapidă a platformelor Facebook, Instagram, Youtube și TikTok a strivit treptat, dar complet, atractivitatea blogurilor personale. De câțiva ani încoace, rețelele de socializare reprezintă modul cel mai ușor și popular de divertisment.
În 2024, să-i faci pe oameni să găsească și să citească cu adevărat postările de pe blog este mult mai greu căci întreaga imagine de ansamblu s-a schimbat, iar zilele în care publicai o postare și reușeai să obții acel volum mare de trafic, pur și simplu, s-au dus. Ca în cazul oricărui boom, trebuie să te aștepți că o să vină o vreme în care tot avântul se duce și tu va trebui să te adaptezi schimbărilor.
Niciodată nu m-am simțit în măsură să dau sfaturi despre vreun subiect și nici aici nu e cazul pentru că blogul meu nu a însemnat vreun succes răsunător.
Dar zic să încerc totuși să răspund la întrebarea de la care am pornit articolul.
Ei bine, dacă oamenii înțeleg cele trei chestii de mai jos, aș spune că da, mai sunt șanse pentru bloguri în momentul de față.
1. Oamenii vizitează acum blogurile pentru cunoștințe, pentru informație. Ei vizitează bloguri care îi ajută să rezolve o problemă sau pentru a se educa în continuare.
Poți împărtăși o poveste, însă și conținutul trebuie să fie în raport cu ceea ce își doresc cititorii.
Mai sunt și oameni care citesc articole, important e ca informația pe care ei o caută să se regăsească în articolul tău. Orice scrii pe blog, gândește-te dinainte dacă se caută și ai în vedere aspecte precum: ce livrezi, care e utilitatea articolului tău, se consumă/ parcurge ușor, există greșeli gramaticale în text, este acesta logic, concis, bine organizat ș.a.m.d.
Crearea unui blog despre propria viață, experiențe sau călătoria personală nu mai funcționează și nu va aduce trafic pe site. Oamenii se pot distra acum rapid și convenabil pe rețelele de socializare care fac parte din viața lor de zi cu zi, așa că NIMENI nu merge la un blog pentru a vedea cele mai recente actualizări despre viața ta.
2. Ca punct de plecare, înainte de a stabili orice altceva, trebuie să știi foarte clar care este intenția ta, motivul pentru care vrei să începi un blog (să-l monetizezi sau nu). Dacă vrei doar să ai un blog personal și nu ai nicio intenție de a câștiga bani, atunci poți face ce vrei cu el.
Dar dacă scopul tău este să faci un venit online și un blog face parte din strategia ta, trebuie să știi că în 2024 dar și mai departe, trebuie să abordezi blogul tău 100% ca pe o afacere, să ai o strategie și un plan pentru modul în care vei genera bani din conținutul gratuit pe care îl publici.
Fiecare afacere de succes trebuie să se adapteze schimbărilor și dacă vrei să ai o afacere profitabilă de blogging o vei face și tu (asta înseamnă că va trebui să fii la curent cu ceea ce funcționează acum și ce nu mai funcționează).
3. Reușita e un mix între consecvență, crearea conținutului și promovare (în toate mediile de socializare).
Tot la începuturile blogging-ului, dacă publicul căruia te adresai și pe care ți-l formai avea încredere în tine, știai că acesta rămâne. Dar și la acest capitol s-au schimbat lucrurile. Parțial, dar s-au schimbat, căci oamenii revin mai greu.
Pentru că nu e de ajuns ca doar familia și grupul de prieteni să citească articolul postat, veți avea nevoie de un anumit tip de strategie pentru a atrage trafic pe site-ul dvs.
Îndepărtându-mă puțin de explicația tehnică, pentru mine, acest blog mai servește doar drept carte de vizită, un spațiu în care sunt liberă să abordez ce subiecte îmi trec prin cap.
În ciuda celor trei motive pe care le-am găsit pentru a da șanse blogging-ului, din punctul meu de vedere, în 2024, blogging-ul în sine NU este un model de afaceri profitabil, nu mai este demult o zonă, o direcție sigură în care să te îndrepți pentru obținerea unui venit ca freelancer.
În final, vă invit și pe voi să-mi spuneți părerea voastră dacă se merită sau nu să ai un blog în 2024.
Eu zic ca directia acum este catre partea video mai mult, podcasturi, reeluri. S-a schimbat mult blogging-ul in ultimii 10 ani. Acum mai nou, exista aplicatia Threads unde vad ca lumea se indreapta si exista destul de mult engaging acolo. Check it out.