Cei care se gândesc la o carieră în content writing ar putea începe prin a exersa scrisul în fiecare zi, prin a se hotărî asupra nișei de scriere și, ulterior, prin a crea un portofoliu de articole și a găsi oportunități de muncă. Sau să lucreze la propriul proiect dezvoltat în zona aceasta.
Crearea de conținut este o strategie de marketing a tuturor companiilor, iar rolul unui scriitor poate varia în funcție de nevoile industriei și afacerii.
Cu toate astea, odată cu creșterea inteligenței artificiale, viitorul content writer-ului este influențat de noi posibilități care mai demult erau de neconceput. Instrumentele de scriere bazate pe AI devin din ce în ce mai căutate și sofisticate și schimbă felul în care realizăm și consumăm conținut.
Dar despre acest subiect o să vorbesc separat în alt articol. Momentan, vreau să punctez care sunt cele cinci sfaturi/ idei simple, dar de efect, de care să ții cont dacă vrei să te asiguri că ai scris un articol bun.
1. Un articol trebuie să fie clar și ușor de parcurs. Relevant și util pentru cititor. Ca în orice alt domeniu, știm că suntem pe drum cel bun atâta vreme cât ceea ce propunem, soluția pe care o oferim oamenilor, este ceea ce trebuie, ceea ce răspunde cel mai bine nevoilor oamenilor.
2. Bineînțeles că înainte de a redacta articolul trebuie să ne facem un research, să ne documentăm într-o anumită măsură asupra:
• domeniului;
• produsului/ serviciului pe care trebuie să-l prezentăm;
• concurenței + tendințelor pieței;
• și asupra publicului țintă, desigur (articolul trebuie să fie interesant pentru cititor)
După ce stabilim clar care este scopul articolului e necesar să cercetăm modul de abordare și cuvintele cheie, ținând cont de regulile SEO, pentru a avea în vedere indexarea rapidă și o poziționare cât mai bună în paginile motorului de căutare.
3. Articolul trebuie să fie bine organizat, să aibă o structură clară pentru a avea o logică și pentru a fi parcurs ușor (de la o idee generală la puncte și subpuncte specifice).
Nu putem redacta articole de mii de cuvinte fără să spunem nimic și nici nu putem cuprinde în 100 de cuvinte un întreg proces detaliat de scriere. De aceea, e necesar să definim de la început care e scopul articolului (acest lucru ne va ajuta să menținem totul simplu și concis, ne va fi clar care sunt informațiile ce ne ajută să ne atingem scopul și care nu).
Subiectul central va ieși mereu în evidență, prin orice mijloace.
4. Titlul articolului contează foarte mult, fapt pentru care trebuie să îi acordăm importanța necesară. De asemenea, prima propoziție și întreg paragraful de introducere pot reține sau alunga cititorul de pe site.
5. E necesar să aruncăm o privire de asamblu asupra felului în care arată articolul. Ușurința în a citi este extrem de importantă pentru că vom parcurge altfel informația (să alegem bine spațierea dintre rânduri/ paragrafe, putem folosi imagini, putem boldui ce credem că e necesar pentru a oferi repere cititorului). Edităm și edităm, citim textul de multe ori, până suntem convinși că e ce trebuie.